miercuri

Vama la romani

O poveste adevarata a unui roman... am luat si eu textul asa cum era

Am avut 2 genti, din care una supra-greutate, am platit 150 de dolari lu Lufthansa in San Francisco… Asta e OK, rezonabil, nu ma plang…

Partea ca de obicei najpa si stressanta a fost la noi in jegul nostru de arioport. Mi-am luat gentile de pe banda, le-am pus pe carucior, si am dat sa ies pe la “Nimic de declarat”... Cum impingeam io carucioru, bantuit deja de o presimtire proasta, aud in urma mea urletul inconfundabil al “omului legii” : “Scuzati-ma!” … Fara sa privesc in urma, stiam cum arata individul, ceafa groasa, privire infometata, moaca de roman tipica ce imi provoaca atat de multa scarba. M-am facut ca nu aud, stiind bine ca nu pot iesi daca o fac pe prostu, dar dorind sa imi bat joc un pic de el, moment in care urletele vamesului infometat de spaga s-au intensificat.

Fericit ca a pus mana pe mine, m-a dus in camera special dotata cu panouri care sa acopere privirile curiosilor de afara, si fara camere video de supraveghere, desigur, ca doar e camera de dat spaga. Eram atat de furios si scarbit de jegul asta de om, incat aveam un nod in gat si abia puteam sa vorbesc. A urmat intrebarea d-lui Ceafa Groasa, intrebare la care ma asteptam, si care m-a iritat si mai tare: “Ceva deosebit aveti?”. Prin “ceva deosebit”, individul intelegea ceva pentru care sa imi sugereze sa platesc vama, sau (evident) mai bine si mai ieftin sa ii dau lui spaga… Raspund scarbit, desi stiam bine ce vrea: “Ce anume considerati deosebit?”. Vine si raspunsul, din nou complet previzibil: “electronice, parfumuri, chestii”… Raspund plictisit, in timp ce ma jucam cu catelul individului, o femela labrador : “Am un laptop, o camera video, si un aparat foto, cu care am iesit din tara de mai multe ori, dar nicicodata nu mi s-a permis sa le declar la vama”. Urmeaza o explicatie balbaita de individ, ceva legat de Uniunea Eurpoeana… Imi deschid gentile scarbit si il las sa se holbeze. Numai ca in acea incapere a aparut mai nou un scanner imens de bagaje, in care individul mi-a bagat gentile, in timp ce eu continuam sa ma joc cu catelusa..

Spre bucuria lui a gasit 2 parfumuri in loc de unul, si a trebuit sa ii arat ca unul din ele e aproape consumat… A gasit si al doilea laptop mic, de care chiar uitasem.. I-am spus ca e doar un laptop de 300 de euro si ca e cadou pentru cineva… Eram atat de furios, incat eram ferm hotarat sa nu ii dau un cent spaga, cu orice risc… Au urmat cel putin doua aluzii la spaga, facute in acelasi stil atat de specific romanesc, si pentru a treia oara in ziua aia am facut-o pe prostul.. A trebuit in cele din urma sa ma lase sa plec… Cand treceam printre usile alea glisante care duc in holul aeroportului, cu vamesul la nici 2 metri in spatele meu, am urlat cat am putut eu de tare la neamurile mele care ma asteptau: “M-a tinut ceva timp acolo, da nu am vrut sa ii dau nimic spaga”…

S-a facut o liniste de mormant in aeroport, toti se holbau la mine…

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu